Novice

DAN ZELENEGA FRANČKA: SONCE – OBLECIMO SE V RUMENO

Tisti, ki prinašajo sonce v življenje drugih ljudi, so tudi sami obsijani z njim.  (Sir James M. Barrie)

Na Osnovni šoli Frana Albrehta smo v četrtek, 6. 4. 2017, preživeli dan, obarvan z rumeno.
Sonce kot glavna tema tokratnega Frančkovega eko dneva je predstavljalo izhodišče, na podlagi katerega smo učitelji podružničnih in matične šole od 1. do 9. razreda medpredmetno načrtovali različne dejavnosti, s katerimi smo pouk popestrili, predrugačili, naredili bolj življenjski in uporaben. 

Utrinki

Na podružnici v Nevljah smo izdelali sončno uro, dežemer, prikazali kroženje Zemlje okoli Sonca, pogovarjali smo se o koristnosti sonca, peli sončne pesmice, pisali pregovore in misli o soncu ter izdelali dekoracijo za na okna: sonce in rože iz obrisov naših dlani. Posneli smo tudi veličasten prizor, kjer smo učenci in učitelji na igrišču oblikovali sonce ter pri tem še zapeli.
Učencem Podružnične šole Tunjice smo pripravili štiri različne delavnice, v katerih smo utrdili znanje o gibanju Zemlje okrog Sonca, s pomočjo projekcijske svetlobe izdelali sence rok, ki so postale žarki. Peli smo pesem Sijaj, sijaj sončece in jo pospremili s številnimi glasbili, spoznali smo dve pravljici o soncu, preverili, kako nam  teče beseda, le-ta je večkrat dobila tudi zanimivo likovno podobo. Uživali smo tudi v gibanju na soncu in izvajali pozdrav soncu. Končni izdelek je veliko sonce, ki krasi avlo.
V Mekinjah smo izvedli delavnico o Soncu in planetih v osončju, in sicer z mlajšimi učenci v slovenščini z elementi angleščine, s četrto in petošolci pa je prevladovalo delo v angleščini. Na obravnavano temo so se mladi ustvarjalci likovno izražali, izvedli smo tudi poskuse s svetlobo in senco ter se preizkusili v optičnih prevarah. Iz materialov, nabranih v naravi, smo izdelovali zunanje družabne igre in različne izdelke, urejali smo tudi šolski vrt. Ker smo veliko časa preživeli na soncu, smo si iz odpadnega materiala izdelali tudi zaščitno kapo.
Na Vranji Peči smo učence popeljali v eko dan z indijansko legendo, na temo katere smo nato likovno ustvarjali. Zanimivosti o soncu smo ponovili v obliki kviza, izdelali smo sončne ure, dan pa smo zaključili s plesom in učenjem pesmi. Učenci so vtise strnili vkratke misli:VŠEČ MI JE BILO: Indijanska pravljica, izdelava sončne ure, slikanje sonca z voščenkami, izdelava plakata, preizkus delovanja sončne ure na šolskem dvorišču, zanimivosti o soncu, da smo bili oblečeni v rumeno, veliko smo ustvarjali, naučili smo se, kako pomembno je sonce.Utrinke je fotografiral četrtošolec Nejc Okorn.
Na matični šoli smo z učenci 1. razreda s soncem povezali petje (tudi v angleščini in madžarščini) in ples, pogovarjali smo se o življenju brez sonca, dan pa smo zaključili z izdelavo likovnega izdelka.
Drugošolce smo v eko dan popeljali s pravljico o soncu, nadaljevali z razmišljanjem o tem, kaj bi se zgodilo, če bi sonce ugasnilo, na temo sonca pa smo izdelovali tudi različne izdelke.
Asociacijam na sonce med učenci 3. razreda ni bilo meja. Prav tako smo zelo podrobno razmišljali o tem, kaj bi se zgodilo, če bi morali živeti brez sonca. Ker je s soncem povezan ples in petje, smo nekaj časa namenili tudi temu. Brskali smo po različnih virih in nove informacije o soncu predstavili sošolcem. Ob koncu eko dneva pa smo razmišljali še o tem, kdaj smo sami sončni.
Učence 4. razreda smo tokrat usmerili v orientacijo, ki je tudi neposredno povezana s soncem. Le to smo začeli s predavanjem in predstavitvijo v razredu, kasneje pa smo to v praksi preizkusili tudi v naravi.
S petošolci smo na začetku ob pravljici spregovorili o škodljivostih sonca in drugih vremenskih pojavov, kasneje smo sonce spremenili v dež, spregovorili o vremenski napovedi in izdelali dežemer.
V svet geografije in športa smo s soncem popeljali učence 6. razreda. Ukvarjali smo se z letnimi časi in športnimi aktivnostmi, primernimi za določen letni čas. Eko dan smo nadaljevali z raziskovanjem in pogovorom o kroženju sonca in gibanju planetov, sonce pa smo tudi pozdravili.
Sonce kot božanstvo je bila tema, ki smo jo raziskali s sedmošolci. Delali smo z različnimi viri, uporabljali IKT tehnologijo, pripravljali PPT. Nekaj časa pa smo namenili tudi branju in predstavitvam sončnih zgodbic.
Osmošolci so osnovni vir energije na zemlji povezali z izdelavo glinenih hišic, v katere so po predhodnih izračunih natresli zemljo in vanjo posadili rastlino. Temo so povezali z računanjem prostornine in jo tako matematično obarvali.
Ker brez sonca ne bi bilo življenja, so naši najstarejši učenci razmišljali o prehrani, prehranski piramidi, z različnimi poskusi pa so dokazovali hranila v živilih.
Tako učenci kot učitelji smo bili z izvedbo tokratnega Frančkovega eko dneva zelo zadovoljni, vsi smo neizmerno uživali v različnih dejavnostih, si med seboj pomagali in izredno dobro sodelovali. Dan je bil še posebej drugačen tudi zato, ker smo se oblekli v rumeno, prav vsi pa  smo pridobili veliko novih izkušenj in znanja, za katerega smo prepričani, da bo uporabno in trajno.

High Quality Free Joomla Templates by MightyJoomla | Design Inspiration FCT